تکنیک های سئو در سال 2024

الگوریتم های گوگل و تاثیرات آنها بر سئو پارس پک

وقتی از هوش مصنوعی در سئو صحبت می‌شود، برخی افراد گمان می‌کنند به‌زودی این ابزارها جای انسان را به‌طور کامل می‌گیرند. عدۀ دیگری هم فکر می‌کنند هرگز چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و به‌ همین دلیل، به شناخت و کار با هوش مصنوعی تمایلی نشان نمی‌دهند. حق با گروه دوم است و هوش مصنوعی جایگزین انسان‌ها نمی‌شود، اما به‌کارگیری چنین ابزارهایی قطعاً می‌‌‌‌تواند منجر به نتایج مطلوب و قابل قبول شود. در این مطلب از وی‌پدیا دربارۀ به‌روزرسانی‌های اخیر و برترین تکنیک‌های سئو در سال 2024 صحبت می‌کنیم. همچنین، برایتان می‌گوییم توجه به چه مواردی نسبت قبل اهمیت بیشتری کرده‌اند و شما چطور می‌توانید خود را با آن‌ها سازگار کرده و رتبه‌های برتر در صفحۀ نتایج موتورهای جست‌وجو را ازآنِ خود کنید. داده‌های ساختار یافته اطلاعات بیشتری درباره محتوای سایت شما به موتورهای جستجو ارائه می‌دهند.

سپس، یک قدم بیشتر  بردارید و محتواهای بلند را بر اساس سؤالات کلیدی و سناریوهایی که کاربر ممکن است در جستجوی خود استفاده کند، ساختاردهی کنید. برای مشاهده سریعتر، به بخش “تجزیه و تحلیل SERP” پیشرو نمایید تا ببینید کدام سایت قطعه برجسته را برای کلمه کلیدی دارد. جعبه “سختی کلمه کلیدی (Keyword Difficulty)” به شما کمک می‌کند تا ارزیابی کنید آیا باید به کلمه کلیدی هدفگیری کنید یا خیر. و خب وقتی از این حرف می‌زنیم که گوگل خوشش نمیاد، منظورمون صرفا این نیست که رتبه نمی‌گیرید. برای این کار حتی ممکنه جریمه هم بشید؛ چرا که خیلی شبیه اینه که شما رفتید سمت اسپم کردن یا مثلا استفاده از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه. به‌طور کلی، هر روشی که به گوگل این احساس رو بده که شما می‌خواید یه شبه به یه نتیجه عالی برسید، این روش در نظر گوگل روش قابل اعتمادی نیست.

ابزارهایی مانند جت سئو، Majestic ،Ahrefs یا Moz Open Site Explorer می‌توانند به شما کمک کنند تا از وب سایت خود یک تحلیل کامل بک لینک‌گیری انجام دهید. سپس، صفحه اصلی سایت را در یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی مانند سئو سیگنال قرار دهید و لیستی از کلمات کلیدی که سایت برای آنها رتبه بندی می کند دریافت خواهید کرد. 1-کاملاً واضح است که گوگل برای تشکیل قطعات SGE، منابع معتبر و تخصصی را انتخاب می‌کند. به همین دلیل، باید اطمینان حاصل کنید که محتوای شما شامل تحلیل‌های تخصصی است و به گوگل ثابت کنید که وب‌سایت شما یک سایت تخصصی است. بک لینک های با کیفیت بالا و مرتبط،  استفاده از نویسندگان متخصص می‌تواند به شما کمک کند. علاوه بر تولید محتوای جامع، تعداد لینک‌های داخلی و خارجی مناسبی برای هر محتوا نیز در نظر بگیرید.

با استفاده از داستان‌سرایی محتوای خود را برای مخاطب جذاب‌تر و فراموش‌نشدنی می‌کنید. این کار ارتباط عاطفی نزدیکی با کاربران ایجاد و آن را در ذهن مخاطب به‌یادماندنی می‌کند. برای مثال، تعداد کاراکترهای قابل‌نمایش برای توضیحات متا (Meta Description) در دسکتاپ ۱۶۰ کاراکتر است، اما همین مورد برای گوشی‌های همراه ۱۲۰ کاراکتر است. اگر بخواهید از تمام ۱۶۰ کاراکتر استفاده کنید، کاربرانتان با موبایل بخشی از محتوای ترغیب‌کنندۀ شما را نمی‌بینند. شما نه تنها صفحه قدیمی خود را با محتوای تازه و لینک‌های جدید به روز می‌کنید و ارتباط بین آن‌ها ایجاد می‌کنید، بلکه شما در حال افزودن لینک‌هایی به محتوای جدید خود نیز هستید. استفاده از موبایل به سرعت در حال رشد است و همه وبمستران پیش‌بینی کرده‌‌اند که در نهایت تلفن همراه تأثیرگذارتر از لپ تاپ و تبلت باشد.

بسیاری از کاربران ممکن است همچنان روی نتایج جستجوی سنتی که هنوز در SERP نمایش داده می شوند کلیک کنند. مورد دیگه‌ای که توی این بخش می‌تونیم بهش اشاره کنیم «تخصص و تجربه» است. از نظر سئو در سال ۲۰۲۴ محتوایی موفقه که از طریق تخصص و تجربه بتونه برای مخاطب ارزش به همراه داشته باشه. در این شرایط محتوانویس باید بره سراغ کسی که صاحب این دو مشخصه هست و مثلاً از طریق مصاحبه کردن بیاد و بینش‌ها، داستان‌ها، دانش و تجارب شخص متخصص رو در اختیار مخاطبان بذاره. «هوش مصنوعی» یه اصطلاحه که برای اولین بار تو دهه‌ ۱۹۵۰ به کار گرفته شد و هدف از معرفی‌اش، اشاره به شبیه سازی فعالیت فکری انسان توسط یه ماشین یا سیستم کامپیوتری بود. کاری که هوش مصنوعی می‌کنه اینه که بر اساس فعالیت‌های شناختی مغز انسان مثل یادگیری، تعقل و غیره، سعی می‌کنه حجمی از داده رو آنالیز کنه، یاد بگیره، الگو پیدا کنه و بر اساس اون الگو یه نتیجه خلاق به دست بده.

استفاده از ربات‌های گفت‌وگومحور مانند ChatGPT محتواها را به‌سمت عمومی‌شدن برده‌اند. در به‌روزرسانی‌های اخیر سئو، این محتواها ارزش خود را از دست داده‌اند و لازم است نظرات تخصصی در آن‌ها گنجانده‌ شود تا بتوانند نظر مخاطبان را به خود جلب کنند. برای این هدف، محتواهایتان باید تمام جنبه‌های موضوع مورد بحث را پوشش داده و به تمام سؤالاتی که در ذهن مشتری است، پاسخ دهند. توی سال ۲۰۲۴، ارزش‌های برندهایی که از نظر اجتماعی مسئولیت‌پذیری دارند فقط ترند نیستند، بلکه یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سئو هم به شمار میان. مشتریان به دنبال برندهایی هستند که نشون می‌دن تعهدات اخلاقی دارند و در قبال اجتماع، خودشون رو مسئول می‌دونند.

سئو ویدئویی به فعالیت هایی جهت بهینه‌سازی ویدئوهای وب‌سایت برای رتبه‌بندی بهتر در موتورهای جستجو گفته می شود. در سال 2024، انواع مختلف سئو وجود دارد که هر کدام به بهبود رتبه و جایگاه وب‌سایت شما در نتایج جستجو کمک می‌کنند. کلمات کلیدی اصلی‌ترین و تاثیرگذارترین بخش سئو هستند، اگر کسی به دنبال کاری که شما انجام می‌دهید یا مطالبی که می‌نویسید نگردد، طبیعتاً ترافیکی به دست نمی‌آورید. مهم نیست که محصولات، خدمات یا محتوای ارائه شده توسط شما چقدر باکیفیت باشد، هیچکس شما را نخواهید دید. تجربه کاربری وبسایت خود را با بهینه‌سازی برای Core Web Vitals بهبود بخشید؛ این معیارها برای گوگل بسیار مهم در کلیت تجربه کاربری یک صفحه وب محسوب می‌شوند.

تحقیقات نشان می دهد که افراد آنلاین بیشتر بر روی محتوایی کلیک می کنند که دارای یک عدد است. اگر می‌خواهید کلیدواژه‌هایی را پیدا کنید که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی بذر شما دارند ، به ذهن انسان نیاز دارید. همین الان به برگهسفارش ساخت سایتمراجعه کن تا یک مشاوره عالی بهت بدم. این یکی تز روش های سئو است که نادیده گرفته شده است ولی کاربرد زیادی دارد. در اینجا دقیقاً نحوه استفاده از Reddit برای تحقیق کلمات کلیدی آورده شده است.ابتدا به Reddit بروید. ابتدا یک سایت رقیب پیدا کنید که در حال حاضر رتبه خوبی در گوگل داشته باشد.

برای مثال، اگر در زمینۀ بازاریابی محتوایی فعالیت می‌کنید، می‌توانید استراتژی خود را به ابزارهای هوش مصنوعی ارائه دهید و از آن‌ها راه‌حل‌هایی برای افزایش کیفیت محتواها و ارائۀ توصیه‌های کاربردی درخواست کنید. ابزارهای هوش مصنوعی مثل چت جی پی تی می‌تونند در حال حاضر برای بهینه‌سازی کلمات کلیدی متاتگ‌ها و محتوای کوتاه به ما کمک کنند تا تجربه کاربری بهتری برای مخاطب رقم بزنیم. محتوای باکیفیت و کاربردی یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش ترافیک و بهبود رتبه سایت است. موتورهای جستجو به صفحاتی که اطلاعات مفید و به‌روز ارائه می‌دهند، اولویت می‌دهند. علاوه بر این، محتوای جذاب و تعاملی باعث می‌شود کاربران زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

اما محتوای نمایش داده شده در اینجا تمایل به اشتراک گذاری برخی ویژگی های مشابه دارد. در دنیای امروز، بازارهای مالی آنلاین به یکی از ابزارهای اصلی برای کسب ... با رشد چشمگیر اهمیت داده‌ها در سازمان‌ها، نیاز به ابزارهای قدرتمند ... به وب سایت وبیت سایت آموزش وردپرس ، افزونه وردپرس و اسکریپت و گرافیک خوش آمدید. یعنی چی؟ یعنی اینکه یا سوالاتی دارند که دارن دنبال جواب براشون می‌گردند، یا می‌خوان چیز جدیدی یاد بگیرند و یا صرفاً دارند دنبال یه چیز سرگرم‌کننده می‌گردند. شما کافیه یه درخواست یا پرامپ ساده برای چت جی پی تی بنویسید و کمتر از چند ثانیه یه جواب بگیرید که خیلی خوب و دقیق براتون توصیف می‌کنه که شما باید طبق چه دستورالعملی تخم مرغ رو بجوشونید.

AEO مخفف Answer Engine Optimization، نوعی فناوری است که در جست‌وجوها، پاسخ‌های کوتاه و سریعی به افراد نمایش می‌دهد. به عنوان مثال، اگر اخیراً ورودی سایت شما افزایش یافته است یا تعداد محصولات زیادی را بارگذاری کرده اید، ممکن است به محدودیت هایی در استفاده از هاست وبسایت خود رسیده باشید. سوالات متداول را در قسمت از متن قرارا دهید که متناسب با متن و موضوع نوشته شده باش و مهم تر از ان پاسخی است که به سوالات میدهید! پاسخ باید به صورتی باشد که در حد یک پاراگراف یا چند خط کوتاه مخاطب را به جواب برساند . آیا محتوای طولانی برای موبایل مناسب است؟ طبق داده های این مطالعه، بله. هر چه نرخ پرش شما بهتر باشد، رتبه بهتری خواهید داشت؛ به طور کلی، هر چه جستجوگران مدت بیشتری در سایت شما بمانند (معروف به «زمان اقامت»)، رتبه شما بالاتر خواهد بود.

اگر شما هم می‌خواهید مخاطبان برای خواندن محتواهای شما به سایتتان مراجعه کنند، لازم است به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته ‌باشید و محتواها را واضح و کوتاه تهیه کنید. Breadcrumb یکی از ویژگی‌های سایت‌هاست که مانند نقشۀ راه، مشتری را از صفحۀ اصلی به زیربخش‌های آن می‌برد. بعضی از سایت‌ها آن را به مخاطب نشان می‌دهند، بعضی دیگر این کار را انجام نمی‌دهند. در هر دو صورت، ربات‌های خزندۀ گوگل آن را می‌بینند و ایندکس می‌کنند. عبارت E-E-A-T مخفف‌ ۴ کلمۀ Experience ،Expertise ،Authoritativeness و Trustworthiness است که به تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد محتواهای یک سایت اشاره دارد. آن‌ها کادرهای پاسخ برجسته هستند که در بالای صفحات بیشتر جستجوها نمایش داده می‌شوند.

در سال ۲۰۱۷ استفاده از موبایل‌ها نسبت به لپ تاپ و تبلت افزایش یافت و اکنون بیش از نیمی از کل ترافیک وب در جهان را تشکیل می‌دهند. صفحه‌های موبایل دوران مختلفی را پشت سر گذاشته‌اند از سایت‌های نامناسب و بسیار ابتدایی گرفته تا طراحی‌های رسپانسیو، مدرن و زیبای امروزی. پس از بهینه‌سازی PAA  تغییرات خود را بدون زحمت به Google Doc بفرستید یا پیوند داشبورد را با تیم خود به اشتراک بگذارید. پس از به‌روزرسانی سایت خود با این تغییرات، انتظار افزایش بازدیدها برای آن سؤالات و کلیدواژه‌های هدف را داشته باشید. این ابزار موضوعات فرعی (و اصطلاحاتی) را به شما نشان می دهد که با کلمه کلیدی که در آن تایپ کرده اید مرتبط هستند.

این الگوریتم جدید ML به گوگل اجازه می دهد تا نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو را به دقت اندازه گیری کند. آخرین راهکار از روش های سئو در سال 2024 که گوگل ارائه داده است کلمات کلیدی Creative Seed می باشد. اجازه بدید اینطور بگیم که این بخش «نزدیک من» رو می‌شه حتی یه بازار دیگه هم درنظر گرفت که شما باید توش وارد بشید و رقابت کنید. بنابراین سئوی محلی به شما امکان می‌ده تا توی صفحات نتایج کاربرانی دیده بشید که جستجوی محلی انجام دادند و قصد دارند خرید محلی کنند. محتوای به‌روز نه‌تنها برای کاربران جذاب‌تر است بلکه موتورهای جستجو نیز به صفحاتی که اطلاعات جدید ارائه می‌دهند، اولویت می‌دهند. با افزایش تعداد وب‌سایت‌ها و رقابت شدید در فضای آنلاین، سئو به عنوان یک ابزار قدرتمند برای تمایز از رقبا و جذب مخاطبان هدفمند اهمیت پیدا می‌کند.

از آنجایی که پیمایش شما در بالای صفحه است، گوگل ابتدا آن لینک ها را می بیند. و اگر می خواهید ویدیوی شما در گوگل رتبه بندی کند، توصیه می کنیم توضیحات طولانی ویدیو را بنویسید. در نهایت، پیوندهای داخلی از آن صفحات معتبر را به صفحه فرود که نیاز به تقویت دارد اضافه کنید. صفحاتی که به آنها پیوند می دهید تمایل دارند موضوع صفحه وب شما را منعکس کنند. لینک بیلدینگ شکسته یکی از استراتژی های لینک سازی مورد علاقه تیم وب داران است.

با رشد جستجوهای محلی (Local Searches) و بهبود Google Maps & Google My Business، رقابت در سئو محلی (Local SEO) در سال ۲۰۲۵ شدیدتر از همیشه شده است. اکنون، کاربران قبل از مراجعه به یک فروشگاه یا رستوران، ابتدا آن را در گوگل جستجو می‌کنند و بررسی‌های کاربران (User Reviews) و امتیازدهی (Ratings) نقش کلیدی در انتخاب آن‌ها دارد. گوگل الگوریتم‌های سئو محلی خود را بهینه کرده تا کسب‌وکارهایی که اطلاعات دقیق و نظرات معتبرتری دارند، رتبه بالاتری بگیرند. همچنین، فاکتورهایی مانند “نزدیک بودن به مکان کاربر” و “دقت اطلاعات تماس” اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. سایت‌هایی که اطلاعات خود را در Google My Business به‌روز نگه نمی‌دارند، ممکن است از رقبا عقب بمانند. علاوه بر این، جستجوهای صوتی محلی (Voice Local Search) رو به افزایش است، به این معنا که کاربران با جملاتی مثل “کافه نزدیک من” یا “بهترین مکان برای خرید لباس در تهران” به دنبال اطلاعات هستند.

در صورتی‌که تعداد این گزارش‌ها از یک وب سایت زیاد شود، تحت تأثیر این الگوریتم قرار گرفته و دچار کاهش رتبه می‌شود. Google Freshness الگوریتمی است که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و هدف آن، ارائه‌ی محتوای به‌روزتر و مرتبط‌تر به کاربران است. این الگوریتم به‌ویژه برای جستجوهایی طراحی شده است که نیاز به ارائه‌ی اطلاعات دقیق و آپدیت دارند.به‌عنوان مثال موضوعات حوزه‌ی اخبار روز، بررسی محصولات جدید و همچنین رویدادهای ورزشی، نیاز به آپدیت مداوم دارند. این الگوریتم باعث شد تا کاربران همیشه به اطلاعات و محتواهای دست اول دسترسی داشته باشند. کافئین یکی دیگر از مهم‌ترین الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد. هدف این الگوریتم، افزایش سرعت ایندکس‌گذاری محتواها در موتور جستجوی گوگل بود.

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT یا Jasper به نویسندگان محتوا کمک می‌کند تا با تولید محتوای هوشمند و بهینه، کاربران را بیشتر جذب کنند. همچنین این ابزارها می‌توانند به بهبود کیفیت محتوا، تجزیه و تحلیل رفتار کاربران و پیش‌بینی نیازهای آن‌ها کمک کنند. در نتیجه، محتوایی که توسط هوش مصنوعی بهینه شده باشد، احتمال بیشتری برای جذب و نگهداشت کاربران خواهد داشت. گوگل به سرعت سایت توجه ویژه‌ای دارد و وب‌سایت‌هایی که به کندی بارگذاری می‌شوند، ممکن است رتبه‌های پایین‌تری در نتایج جستجو بگیرند. بهینه‌سازی تصاویر، فشرده‌سازی کدهای CSS و JavaScript، استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)، و کاهش تعداد درخواست‌های HTTP می‌تواند به بهبود سرعت سایت شما کمک کند. علاوه بر تأثیر بر سئو، یک سایت سریع‌تر تجربه کاربری بهتری را نیز برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

می دانیم که 75 درصد از جستجوگران در گوگل هرگز از صفحه اول گوگل فراتر نمی روند. بنابراین ضروری است که بفهمیم چگونه می توان این به روز رسانی های الگوریتم را شکست داد و در صفحه اول صفحات نتایج موتور جستجو باقی ماند. اگر به دنبال کشف همه روش ها هستید پیشنهاد وب داران این است که وقت خود را هدر ندهید، زیرا پیگیری همه تغییرات غیرممکن است. تیم تحریریه وب داران برای شما در این مقاله21 تکنیک عملی و تجربی از بهترین روش های سئو در سال 2024 را توضیح می دهد. برای دستیابی به این هدف، در فرایند تولید محتوای خود، به هرآنچه که تاکنون تجربه کرده‌اید، اشاره کنید. اگر هم تجربۀ کافی در آن حوزه یا موضوع خاص ندارید، با متخصصان آن حوزه مصاحبه کنید و خروجی گفته‌های آن‌ها را با مخاطبان به ‌اشتراک بگذارید.

اگر در نظر دارید یک سایت شخصی تمام عیار داشته باشید، برای طراحی سایت شخصی خود می توانید از تجربه کارشناسان ما در آوادیس استفاده کنید. بعد از ChatGpt گوگل ابتدا بارد و در حال حاضر جمینی را معرفی کرده است، احتمال تغییر در سئو با Google Gemini هم وجود دارد. علاوه بر این، از لیست‌ها در موارد مرتبط حتما استفاده کنید،  گوگل آن‌ها را به راحتی می‌خواند و اغلب آن‌ها را نمایش می‌دهد. علاوه بر این، جستجو بوسیله موبایل بیش از هر زمان دیگری، مرسوم شده است. مردم همیشه آنلاین هستند حتی در حال حرکت و پیدا کردن آدرس یا مکان هایی که می خواهند بروند مثلا به دنبال نزدیکترین کافی شاپ، کتابفروشی یا ارائه دهنده خدمات.

در حقیقت، پس از بیش از چند ثانیه ناامیدی، اکثر مخاطبان سایت را ترک کرده، گوگل نیز نتایج دیگری به کاربر ارائه خواهد داد و کاربران جذب سایت رقبای شما خواهند شد. مواردی مانند لینک‌های مرده، صفحات خطا و ساختارهای بی‌نظم سایت بر بی‌رغبتی کاربر تاثیر می‌گذارد. به نظر شما مصاحبه فقط مخصوص افراد بزرگ است؟ اگر متوجه شوید که چه تعداد از افراد مشتاق مصاحبه با شما و پاسخ دادن به سوالات شما هستند، متعجب خواهید شد. درخواست مصاحبه را برای افراد برجسته حوزه خود ارسال کنید و این مصاحبه‌ها را در وبلاگ خود منتشر کنید. با شناخته شدن نام شما نه تنها اعتبار و میزان بازدید شما افزایش می‌یابد، بلکه ممکن است شخصی که با او مصاحبه کرده‌‌اید متن مصاحبه را نیز در سایت خود منتشر کند که منجر به افزایش نرخ بازدید می‌شود.

توجه به زبان طبیعی کاربران و استفاده از عبارت‌های محاوره‌ای نیز در این حوزه بسیار مهم است. به یاد داشته باشید، موفقیت در سئو نیازمند تلاش مستمر، بررسی مداوم و به‌روزرسانی استراتژی‌ها است. کلمه کلیدی “استراتژی محتوایی سئو” می‌تواند نقطه شروع مناسبی برای رشد کسب‌وکار شما باشد. این موارد شاید مهم‌ترین موارد قابل حدسی باشند که ما فکر می‌کنیم در ۲۰۲۴ قراره بیشتر از همه توی سئو روشون تأکید بشه. البته که از بین همین‌ها هم شاید جدیدتر از همه، همون محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی باشه. و خب این چالش هم موضوعیه که می‌تونه نقاط قوت و نقاط ضعفی داشته باشه.

در واقع یک محتوای با کیفیت که نیازهای کاربر را برطرف کند و بینه سازی شود از تکنیک های همیشگی گوگل در هر سال است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید، موتورهای جست‌وجو در حال تولید محتواهایی با هوش مصنوعی هستند که در ابتدای صفحات نتایج جست‌وجو نشان داده می‌شوند و به آن‌ها Search Generate Experience یا SGE گفته می‌شود. این محتواها نحوۀ تعامل جست‌وجوگران (مخاطبان) را با نتایج صفحات موتورهای جست‌وجو تغییر می‌دهند و در نحوۀ بهینه‌سازی محتوا و تعداد بازدیدهای آن اثر می‌گذارند. در نتیجه می‌شه اینطوری به موضوع نگاه کرد که یه تغییر جدید داره رخ می‌ده که ما رو مجبور می‌کنه نگرش تازه‌ای به سئو در ۲۰۲۴ داشته باشیم. نگرش ما حالا باید بره به سمت زبان طبیعی، کلمات کلیدی‌ای که گفتگومحور هستند و محتوایی که بیشتر پرسش‌برانگیزه.

همین ویژگی خودش دال بر اینه که محتوای مورد پسند گوگل در حال حاضر محتواییه که پرسش محوره. توی این مقاله از میزفا قراره به بررسی این موارد بپردازیم و سعی کنیم به این سوالات و سوالات مشابهش پاسخ بدیم تا بتونید در سال ۲۰۲۴ نتایج بهتری در گوگل کسب کنید. ورود هوش مصنوعی به جهان، هیچ تاثیری در تعداد افرادی که برای دریافت اطلاعات از گوگل استفاده می کنند، نداشت. بنابراین می‌توان گفت که استراتژی‌های موفق سئو در آینده باید بیشتر بر روی میزان برآوردن نیازها و انتظارات کاربران تمرکز کنند، حتی فراتر از محتوای سئو شده. هوش مصنوعی شاید بتواند با تولید محتوا، حجم محتوایی شما را زیاد کند اما به هیچ عنوان نمی تواند مانند یک انسان، بار علمی محتوا را آنطور که باید و شاید، بالا ببرد. در انتها باید بدانید تنها یادگیری این موارد کافی نیست و از همه مهم‌تر نحوه عملکرد شماست.

محتوای تعاملی می‌تواند باعث افزایش مشارکت کاربران و کاهش نرخ پرش شود. در استراتژی محتوایی سئو، از این نوع محتوا برای تقویت تجربه کاربری و جمع‌آوری داده‌های ارزشمند استفاده کنید. با این حال، از نظر کاربران، استفاده از موتورهای جستجو تغییر چندانی نکرده است. مطمئناً هوش مصنوعی تجربه جستجو را تغییر می‌دهد، اما تغییر رفتار افراد در خصوص جستجوی موضوع مورد نظرشان، زمان زیادی خواهد برد. گوگل در هنگام ارزیابی کیفیت کلی صفحه سایت شما بر E-A-T (تخصص، اعتبار و اعتماد) آن تأکید می‌کند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/